Groepslessen

Schema

Tijd Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
Aerobicszaal:
09:30-10:30
Indoor bootcamp
XCO
Kick Fun
Salsation
Power Body
Total Body
Step 1
09:30-10:15
Aquafit
10:30-11:30
Pilates
Senioren Fit
Body & Mind
Senioren Fit
Pilates
Power Pump
Kick Fun
12:15-13:15
Total Body Shape

Function Shape
Yoga Zaal 4
18:30-19:30
Yoga zaal 4
18:00-19:00
B-Dance 
Kick Fun 18:30
Power Pump
Total Body
Trampo Jumping 
19:00-20:00
Total Body
19:30
Trampo Jumping
XCO

Body & Mind
20:00-21:00
Krav Maga
20:00-21:00
Fight Club

Fight Club
Kick Fun
21:00-22:00
Zaal 2:
10:30-11:30
Spinning*

12:15-13:15
Spinning* 

Spinning*
19:00-20:00
Spinning*
Spinning*
Spinning*
Spinning*
20:00-21:00
Zaal 3:
09:30-10:30
Crossfitness**
19:00-20:00

Crossfitness**
Crossfitness**
19:00-20:00
Wingboxing**
Zaal 4:

Yoga 18:30
Yoga 12:15
Tijd Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag

Uitleg

* Voor deelname vragen wij u voor aanvang van de les een pasje op te halen bij de receptie.
** CrossFitness en WingBoxing in de Old School Gym onder begeleiding van een instructeur. Leden betalen i.c.m. een geldig abonnement € 5,- per training extra of een Upselling van € 15,- p/mnd onbeperkt lessen! Toegangsbewijs voor aanvang van de les afhalen bij de receptie.
Klik op de lessen/zalen om foto's te zien indien mogelijk.
Voor meer informatie, vraag ernaar bij de balie?

Soorten zalen:

Zaal 1 Aerobicszaal, een grote zaal waar verschillende lessen gegeven worden.

Zaal 2 Spinning ruimte waar spinning lessen worden gegeven.

Zaal 3 Old School Gym. Deze ruimte is op een unieke Oldschool style ingericht. Met een boxring in het midden van de zaal en Crossfitness rekken in de zaal geeft dit een speciale sfeer.

NIEUW! B-DANCE

Een full body workout krijgen door lekker te dansen op verschillende hits? Dat is het waar het bij B-Dance om draait! Vanaf aanstaande maandag 3 september om 18:00 uur nieuw op het rooster: B-Dance! Een geheel nieuwe les wat nog nergens anders wordt gegeven en geïnspireerd is op dance aerobics, ballet, pilates en fitness. Een gevarieerde les waarbij cardio, kracht, flexibiliteit en coördinatie worden getraind. De eerste helft van de les bestaat uit een dance workout, een combinatie van verschillende muziek- en dansstijlen zoals hiphop, latin en dance aerobics. De andere helft van de les staat in het teken van spierversterkende oefeningen gebaseerd op Barre Pilates.

Kickfun

Kickfun is een superstoere workout onder begeleiding van een instructeur, die je met z'n tweetjes op een staande Kickbag doet.

Je trapt en slaat tegen een bokszak, maar leert jezelf niet verdedigen. Wel verbetert je conditie en krijg je er een strak lichaam door. Wie de kickfunzaal binnenloopt, ziet een enorme hoeveelheid bokszakken. Het gaat hier om kickbags: zakken die op een roteerbaar onderstel staan, zodat ze meebewegen en kunnen draaien. Je kunt het zien als boksballen, maar dan staand op de grond in plaats van hangend aan het plafond.

Losgaan op een kickbag Kickfun is een groepsactiviteit, waarbij je alleen of met z'n tweetjes losgaat op een kickbag. Opzwepende muziek helpt je daarbij. Je krijgt bokshandschoenen aan en leert van een trainer allerlei trap- en bokstechnieken. Altijd al een uppercut of een jumping backfist willen uitdelen? Na een paar lessen heb je deze en meer slagen helemaal onder de knie.

Omdat je tijdens de les rond de kickbag loopt, balans houdt en op hoog tempo 'knokt', is kickfun een complete work-out. Tussen de schop- en slasessies door doe je opdrukoefeningen of ga je touwtjespringen. Na twee of drie minuten gaat de trainer weer over op de kickbag. Afwisseling genoeg dus.

Wat kickfun doet met je lijf Je bouwt met kickfun een goede conditie op en leert je lichaam gecontroleerd te gebruiken. Je buik, billen, benen en bovenlichaam worden op den duur strakker. Nog een voordeel van kickfun: je verbrandt er aardig wat vet mee. Ook op mentaal vlak is kickfun een prettige work-out. Je kunt er stress door kwijtraken en meer zelfvertrouwen opbouwen.

Kickfun heeft wat weg van meerdere vechtsporten, zoals kickboksen of tae bo. Toch is het een compleet andere work-out: je leert immers jezelf niet verdedigen en slaat ook niet in het luchtledige. Ook blijft je gezicht ongedeerd; de kickbag slaat niet terug. Na een lesje kickfun kun je weer ongeschonden op je werk verschijnen.

Wingboxing - Oldschool Gym

Deze nieuwe boksles maakt het verschil met het traditionele boksen. Hierin worden technieken van het boksen en WinChung (Kung Fu) samengebracht wat WingBoxing uniek maakt. Hierdoor krijg je een andere benadering op het boksen. 
- Aanval en verdediging 
- Korte en snelle bewegingen
- Centrale lichaamskracht
- Gebruik van 2 handen
- Neutraliseren van kracht door ontspanning
- Gebruik van je middenlijn (krachtlijn)

Elke dinsdagavond, kun je gratis deelnemen aan de Wingboxingles van 19:00u tot 20:00u, heb je interesse? Geef je dan nu op aan de balie voor de eerst volgende dinsdag. 

Crossfitness - Oldschool Gym

CrossFitness is hét revolutionaire trainingsprogramma dat sporten spannend, uitdagend, motiverend en vooral leuk maakt voor iedereen! Onze trainingen worden gegeven in kleine groepen van 2 tot 12 deelnemers waarbij uithoudingvermogen, kracht, stabiliteit, snelheid en flexibiliteit worden verbeterd.
De oefeningen zijn functioneel, d.w.z. dat het lichaam getraind wordt om activiteiten uit het dagelijks leven met gemak te kunnen uitvoeren. Bij veel oefeningen wordt er dan ook gebruik gemaakt van het eigen lichaamsgewicht of materiaal dat het HELE lichaam uitdaagt om mee te werken bij de uitvoering van de oefening. Hierbij kun je denken aan oefeningen met kettlebels, sandbags, speedladders, tractorbanden, touwen etc. Bij de meeste oefeningen wordt het hele lichaam getraind waardoor de intensiteit zeer hoog ligt.
CrossFitness is voor IEDEREEN en dus heel toegankelijk. Iedereen kan op zijn eigen niveau meedoen, hiervoor hoef je geen ervaren sporter te zijn. Alle oefeningen worden zo aangepast dat deze voor jou uitvoerbaar zijn. Als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en graag effectief en efficiënt wil trainen, dan is dit jouw les.

Jumping Fitness

  • Effectieve calorieverbranding: Tijdens een Jumping Fitness work-out zijn er meer dan 400 spieren aan het werken, veel meer dan bij vergelijkbare duursporten. Jumping Fitness is duidelijk effectiever dan joggen voor het lichaam en het ontlast bovendien de gewrichten.
  • Efficiënte training: Buik, benen, billen – Jumping Fitness maakt je hele lichaam stevig. Gelijktijdig verbeteren de dynamische oefeningen het uithoudingsvermogen en helpen rugproblemen te voorkomen.
  • Perfect tegen stress: Jumping Fitness maakt je gelukkig, want tijdens de work-out komen endorfines vrij! Waarom dat zo is? Omdat Jumping Fitness een intensieve training op energieke muziek biedt en gelijktijdig een geweldige teamgeest creëert.
  • Geschikt voor iedereen: Gewicht, leeftijd of trainingsniveau zijn niet relevant voor beginners. Het belangrijkste is dat je plezier wilt hebben! Sprongen en technieken zijn gemakkelijk te leren en garanderen zelfs beginners snelle succeservaringen.

Krav Maga - Oldschool Gym

Speciaal voor onze leden, iedere donderdag van 19:00u tot 20:00u gratis deelnemen aan de Krav Maga. Heb je interesse? Geef je dan op aan de Balie. Krav Maga - Hebreeuws: קרב מגע, contactgevecht. Is een verdedigingskunst die zijn oorsprong heeft in Hongarije en verder ontwikkeld is in Israël. De oprichter van de beweging is de Hongaars-Israëlische Imi Lichtenfeld, ook bekend onder de Hebreeuwse leenvertaling van zijn naam Imi Sde-Or of kortweg Im Het doel van Krav Maga is om mannen en vrouwen zo snel mogelijk in staat te stellen zich te verdedigen in de meest voorkomende aanvallen. Aan oplettendheid, vermijden/uit de weg gaan en preventie wordt de prioriteit gegeven, maar in de praktijk is het niet altijd mogelijk een gewelddadig voorval te voorkomen. Je leert alles wat nodig is om je te kunnen verdedigen in diverse omgevingen, waaronder volle en drukbezochte plekken, auto’s, winkelcentra, nachtclubs, bussen etc

Power Pump

Je wilt afvallen of je spieren verstevigen én snel resultaat zien. Als je jezelf hierin herkent en nog een sport zoekt, moet je wellicht body pump eens overwegen.

Body pump is een groepsles waarbij je op muziek alle spieren onder handen neemt met behulp van gewichten en halters. De nadruk ligt op krachttraining, maar niet met als doel om heel gespierd te worden. Je krijgt er vaak wel een strakker lijf van en je traint het uithoudingsvermogen van je spieren. Omdat bij body pump het verbranden van energie het belangrijkst is, wordt deze workout ook wel 'the fastest way to get in shape' genoemd.

Energieverbranding De kracht van body pump zit zoals gezegd in energieverbranding. Maar dat niet alleen. De training bestaat uit een vast programma van circa 60 minuten. Juist die herhaling zorgt ervoor dat alle spiergroepen even vaak getraind worden. Na de warming-up komen in acht stappen alle grote en kleine spieren aan de beurt. Van billen tot schouders, van de borst- tot de bovenbeenspieren, bij body pump wordt geen spier overgeslagen. De instructeur staat hierbij voor de groep en doet de oefeningen voor. Ook legt hij of zij uit welke spieren er in elke stap worden getraind en wat je mogelijk zult voelen wanneer je deze spieren traint. Zo weten de sporters, ervaren en onervaren, wat hen te wachten staat.

Muziek Om het leuk te houden, wordt er gesport op motiverende muziek. Dat betekent echter niet dat er danspasjes aan te pas komen. Vandaar dat body pump ook geschikt is als je slecht bent in de maat houden. Er is overigens wel wat bijzonders aan de hand met de muziek: elke stap van de training gaat gepaard met zijn eigen liedje. Deze combinatie blijft drie maanden lang onveranderd. Saai? Volgens de instructeurs niet. Juist de bekendheid met de muziek maakt dat je lekker traint. Het schijnt dat sporters na verloop van tijd zelfs gaan meezingen met de oefeningen!

Laagdrempelig Body pump is een toegankelijke sport. Iedereen boven de 12 jaar kan meedoen. Dat komt onder andere doordat body pump wordt gegeven door professionele instructeurs. De nadruk ligt op individuele vooruitgang. Kun je niet goed overweg met een gewicht van 7,5 kilo? Geen paniek, dan neem je de volgende keer gewoon een gewicht van 5 kilo. Het is niet verplicht, maar bij body pump is het praktisch om sportkleding van stretchstof te dragen: de instructeur ziet dan beter of je de juiste houdingen aanneemt. Ten slotte kent body pump geen gezondheidseisen. Dit komt door het individuele karakter en de professionele begeleiding. Zelfs zwangere vrouwen kunnen aan body pump doen. Het is wel raadzaam om bij pijn en kleine blessures altijd met de instructeur te overleggen.

Bekijk hieronder de video om te zien hoe een Body Pump les eraan toe gaat! 

Spinning

Spinning is hard werken en kost liters zweet. Maar je bouwt een enorm uithoudingsvermogen op. Wie er eenmaal mee begint, is vaak niet meer te stoppen. 

Spinning is een pittige training die gericht is op hart en vaten. Deze training doe je op een soort hometrainer, een stationaire fiets. De training is goed voor een sterk hart, het vergroten van je longinhoud, een goede bloedsomloop en soepele spieren. Spinning, het woord zegt het al, betekent namelijk 'snel ronddraaien'. Je bent dus echt hard aan het werk tijdens een uurtje fietsen.

Hoe het begon In de jaren tachtig is Spinning bedacht door wielrenner Johnny Goldberg. Hij ontwikkelde een hometrainer in de vorm van een wielrenfiets. Deze fiets had in plaats van een voorwiel een verzwaard vliegwiel van 14 kilo. Als je eenmaal begint met fietsen, zorgt dit wiel ervoor dat je niet meer kunt stoppen. 

Een training Je begint de training met een rondje rekken en strekken om blessures te voorkomen. Je fiets stel je zelf in op de hoogte, zadel en stuur afstand, juiste weerstand en snelheid, waarbij je je eigen tempo aanhoudt. Je hebt een hartslagmeter om te kijken of de zwaarte van je training aangepast moet worden. Spinning is een fysiek zware sport, waar je behoorlijk wat uithoudingsvermogen mee opbouwt, maar voor iedereen toegankelijk.

Bij Spinning heb je een aantal verschillende trainingen die je kunt volgen. De mate van weerstand die je instelt, bepaalt het niveau waarop je traint: Start: deze training is een echte beginnersles met alle basisprincipes. Endurance: deze training richt zich vooral op het verbranden van vet. Strength: deze training geeft je het gevoel dat je voortdurend tegen een berg op aan het fietsen bent. Je traint je uithoudingsvermogen en conditie. Interval: deze training is erg pittig en bevat veel afwisseling. Pas echter op! Als je tijdens het fietsen wilt stoppen, moet je dat geleidelijk doen. Als je namelijk in één keer stopt, word je over je fiets gelanceerd door de kracht van het vliegwiel.

In de Fitnessclub Spinning doe je op een sportschool waar ze een zaal hebben met meerdere fietsen. De instructeur geeft je tijdens de training allerlei instructies, zoals staand of gehurkt fietsen. Meestal vindt een training plaats terwijl er lekkere opzwepende muziek opstaat.

Tips Voor het beste resultaat is het raadzaam om twee a drie keer per week te trainen. Houd echter wel een handdoek bij de hand, want je gaat zweten zoals je nog nooit eerder gezweet hebt! Je moet dan ook, zoals bij elke sport, genoeg water drinken. Zo droog je niet uit door het vele zweten. Vergeet de Warming Up en Cooling Down niet door te rekken en strekken voor én na de training. Zo voorkom je spierpijn en ongewenste blessures. Wanneer je je tijdens de training duizelig begint te voelen, verlaag dan je snelheid en stop langzaam met trappen. Succes met je workout! 

Zumba

Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals de salsa, merengue, axé, samba en cumbia. Het is opgezet door Alberto 'Beto' Perez, een Colombiaanse danser en choreograaf uit Miami.

Bij zumba worden fitnessoefeningen op muziek gedaan, dit is te vergelijken met aerobics. De naam zumba komt uit het Colombiaans-Spaans, waar het zoveel betekent als snel bewegen en lol hebben. Heb je al gehoord over de vele voordelen van Zumba? In tegenstelling tot andere dansen, is deze volledig flexibel.

Bovendien kan het worden aangepast aan jouw specifieke mogelijkheden, omdat deze dansvorm individueel wordt beoefend. Het is een holistische oefening. Het helpt je om een betere houding te krijgen, je meer flexibiliteit te geven en je metabolisme te versnellen. Bovendien zorgt het ervoor dat je fitter en sterker wordt.

De opzwepende ritmes van de salsa, cumbia, merengue, maar ook cha cha cha, disco en paso doble zorgen ervoor dat je aan je figuur en conditie tegelijkertijd werkt bij deze inspannende dans-workout. De intensiteit van de bewegingen bepaal je vooral zelf, maar het is de aanstekelijke glimlach van onze intructrice die er, overigens zonder allerlei verbaal geweld, voor zorgt dat je iedere les weer met een voldaan gevoel naar huis gaat. De muziek zorgt er verder vooral voor dat je er vrolijk van wordt en het daardoor langer volhoudt.

Ontdek de voordelen van deze sport en meld je zo snel mogelijk aan voor de Zumba-les. Je zult zien hoe leuk het is!

Bootcamp

Bootcamp is er voor iedereen. En dankzij de combinatie van cardio- en krachtoefeningen ben je snel fit en heb je een strak lijf in no time.

Een bootcamp is een spierversterkende trainingmethode uitgevoerd in teamverband onder professionele begeleiding van een fitnessinstructeur. Het doel is om de kracht en uithouding te verbeteren door intense groeptrainingen gedurende de periode van een uur.

In Nederland wordt veel gebruikgemaakt van oefeningen met het eigen lichaam gewicht, natuurlijk trainingsmaterialen zoals boomtakken (buiten) en gemakkelijk te vervoeren fitnessmaterialen zoals kettlebells, zandbags, challenge bags, etc. De instructeur geeft korte, inspannende opdrachten die gemakkelijk uit te voeren zijn, maar die op conditioneel gebied en op spierkracht veel vergen van de sporters. De trainingmethode begint met dynamische rekoefeningen en hardlopen als opwarming. Daarna volgen verschillende intervaltrainingen. Ten slotte eindigt de groepssessie vaak met yoga of een goede Cooling Down.

Bootcamp is van origine een trainingmethode die door het Amerikaanse leger in bezette gebieden werd uitgevoerd. Soldaten werden op zeer intensieve wijze in korte tijd getraind met het materiaal wat daar op dat moment voor handen was. Het doel was op een zo efficiënt mogelijke manier, snel resultaat te boeken. In 1999 is deze trend overgewaaid naar het Verenigd Koninkrijk. Sindsdien stijgt de populariteit in Europa nog altijd. Durf jij het aan? 

Aquafit

Groepstraining in het water

Attack

Training

Xco

Training 

Body & Mind

Training

Pilates

Training

Seniorenfit

55+ fit

Yoga

Elke donderdag heb je om 12.15 uur de mogelijkheid om even uit de dagelijkse sleur te stappen en jezelf een moment van ultieme rust en ontspanning te gunnen. Tijdens een les yin yoga wordt je meegenomen op reis door je lichaam. De houdingen lijken relatief simpel, maar bieden voldoende uitdaging, omdat je ze tussen de 2 en 7 minuten blijft vasthouden. Hierdoor kun je tot de diepere lagen van je lichaam doordringen. Spieren en bindweefsels worden versoepelt en gewrichten, banden en pezen worden versterkt. Terwijl je fysieke spanning loslaat, kom je ook geestelijk steeds meer tot rust. In de vernieuwde yogaruimte begeleidt de yogadocent (Sabrina Soebhan) je in je bewegingen en houdingen. Middels handvatten vanuit mindfulness en meditatie zal zij je begeleiden in het vinden van een balans tussen lichaam en geest. Voel je welkom om deze weldaad voor lichaam en geest te komen ervaren! De les is toegankelijk voor beginners en gevorderden.

Total Body

training

Function Shape

Training

Steps

Steples

Fightclub

Boksen